نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1582
-
الف
+

دو جایزه جشنواره آسیا پاسیفیک به «آپاندیس» تعلق گرفت

سینمای ایران سه جایزه مهم «جشنواره آسیا پاسیفیک» را از آن خود کرد.

فلم سینمایی ایرانی «آپاندیس» ، دو جایزه بهترین بازیگر مرد و جایزه ویژه هیات داوران برای کارگردانی را از پنجاه و هشتمین دوره «جشنواره آسیا پاسیفیک» دریافت کرد . 

به گزارش آی فیلم2، مراسم اختتامیه پنجاه و هشتمین دوره جشنواره آسیا پاسیفیک در حالی برگزار شد که سه جایزه به سینمای ایران رسید.

«امیرعلی دانایی» برای بازی در فلم سینمایی «آپاندیس» به عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره انتخاب شد و «ثریا قاسمی» جایزه بهترین بازیگر مکمل زن برای بازی در فلم «ویلایی ها» را از آن خود کرد.

همچنین «حسین نمازی» جایزه ویژه هیات داوران پنجاه و هشتمین جشنواره سینمایی آسیا پاسیفیک را برای خلاقیت و نوآوری در کارگردانی فلم سینمایی «آپاندیس» دریافت کرد تا سینمای ایران سه جایزه مهم از این جشنواره کسب کند.

«آپاندیس» به تهیه کنندگی «مقصود جباری» و کارگردانی حسین نمازی، سال گذشته در سینماهای ایران اکران شد و پیش از این هم توانسته بود جایزه بهترین فلمنامه را از جشنواره مونترال کانادا دریافت کند.

جشنواره فلم آسیا پاسیفیک همه ساله در یکی از کشورهای عضو فدراسیون بین‌المللی اتحادیه تهیه‌کنندگان فلم برگزار می‌شود. محل برپایی این جشنواره هر سال از سوی انجمن کارگردانان این فدراسیون تعیین می‌شود.

این جشنواره از سال ۱۹۵۴ میلادی آغاز به‌ کار کرده‌ است و به سینمای کشورهای آسیایی و جزایر اقیانوس آرام اختصاص دارد.

منطقه آسیا پاسیفیک ۷۱ کشور را شامل می‌شود و ۲۱ کشور عضو فیاپف هستند.

گفتنی است ، چهل و هشتمین دوره این جشنواره در اکتبر ۲۰۰۳ مصادف با سال ۱۳۸۲ خورشیدی در تالار حافظیه شیراز ایران برگزار شد.

ف ا / ب م

نظر شما
ارسال نظر